Rozdávání expů
1) Hraní postavy: | Čím lépe budeš hrát svou postavu a spolupracovat na tomto hraní s ostatními, tím více bodů. | |
---|---|---|
0 | Špatné hraní postavy | |
1 | Dobré hraní postavy | |
2 | Výborně a věrohodně zahraná neobvyklá situace, bez chyb na straně hráče. Hráč dobře využívá psychických vlastností své postavy v nastalé situaci tak, že nahrává ostatním hráčům, aby mohli zajímavě zahrát svou postavu. |
|
3 | U postavy se až do krajnosti projevili její psychické vlastnosti, překonala nějaký otřesný zážitek, hráč zvládl neobvykle těžkou situaci. Díky jeho hraní vznikají romantické, dramatické, komické či jinak zajímavé situace, které mají původ v psychických vlastnostech jeho postavy. | |
2) Řešení překážek a pomoc družině: |
Řešení setkání s CP, nestvůrami, ale také vyřešení na první pohled bezvýchodné a především nebezpečné situaci. Vyřešení setkání v žádném případě nemusí vždy znamenat zabití všech nepřátel, naopak, složitější herní řešení, které nevede k boji, může být ohodnoceno mnohem lépe. Dále zde hodnotíme jak hráč pomáhal ostatním hráčům a jak přispěl k úspěchu celé družiny. Zde mohou být speciálně odměňováni vůdcové družin, postavy které pro ostatní něco zařídily, vytáhly je z bryndy a přispěly k uvědomění, že při hře je nejlepší spolupráce. |
|
0 | Postava toho moc neudělala ani nevyřešila. | |
1 | Postava se v průběhu sezení bravurně oháněla mečem, hráč vymyslel řešení podstatných otázek dobrodružství, dodržela plán, na kterém se družinka dohodla a nehrála pouze pro své dobro. | |
2 | Postava velmi přispěla k vyřešení zápletky, hráč dostal ohromující nápad. Kdyby postava nezasáhla, sezení by pro ostatní dopadlo velmi zle. | |
3 | Hráč svou hrou dokázal zachránit životy ostatních postav. Tato postava byla alfou i omegou pro přežití družiny v sezení. | |
3) Použití schopností: |
„Opakování je matka moudrosti“ – nepřímo vyjadřuje, že postavy využívající a zkoušející možnosti svých schopností se v nich zdokonalují. Zloděj bude v lezení po stěnách lepší, bude-li zkoušet, co dokáže, pro čaroděje se jím často sesílaná kouzla mohou stát hračkou. |
|
0 | Postava příliš nevyužívala svých schopností. | |
1 | V průběhu sezení postava využívala schopností svého povolání. | |
2 | Celé sezení bylo pro postavu náročným tréningem. | |
3 | Hráč záměrně zkoušel, co všechno jeho postava dokáže, postava se pohybovala na samém kraji svých možností. | |
4) Přispění ke hře: | Postava může dostat celkem 3 body, avšak každý za něco jiného: | |
1 | Za příchod na hru. | |
1 | Může přidělit PJ, pokud hráli všichni vážně výborně a všem se hra líbila. Tento bod by však měl být vyjímečný, a pokud si PJ i hráči myslí, že si pouze dobře zahráli, neměl být udělen. PJ ho může také přidělit při splnění opravdu dlouhého dobrodružství, které se hrálo po mnoho sezení a povedlo se ho výborně vyřešit. Tento bod se přiděluje buď všem, nebo nikomu. | |
1 | Může si přidělit hráč, pokud je spokojený se svou hrou. Platí to samé, co u výše uvedeného - přidělování bodu sobě samému by nemělo být pravidlem, ba naopak, než si ho hráč přidělí, měl by být skutečně přesvědčen o tom, že hrál opravdu dobře a že i ostatní byli s jeho hrou spokojeni. Pokud si bude PJ myslet, že by jej hráč měl dostat, může mu jej rovnou přidělit, bez hráčova přemýšlení. PJ však nemůže hráči tohoto bodu zakázat. | |
5) Hodnocení ostatních hráčů: | Tyto body jsou udělovány poněkud jinak než první 3 kategorie. Neuděluje je totiž PJ, ale hráči (pokud je PJ hráč, pak také uděluje). Každý hráč může přidělit bod jinému hráči (hráčům), jejichž hra se mu skutečně líbila (od hraní postavy, přes používání schopností, až po labúžnost hlášek). Opět platí - tento bod by se neměl přidělovat klasicky všem hráčům, ale spíše těm, jejichž herní výkon byla velmi obohacující. Pokud je PJ hráč, započítává se jednak hraní postavy a jednak celková líbivost jeskyně (od originality nápadů až po popis situací). |
Maximální množství bodů, jež lze za hru získat, je 11 + počet hráčů. To by se však nemělo stát asi nikdy. V průměru by to měla být tak polovina maximálního počtu bodů za jeskyni.