Tajemné umění zlodějské
Tajemné umění zlodějské díl I.
Po dlouhá tisíciletí, už od vzniku prvních inteligentních bytostí nás stále doprovází. Ano je to umění zlodějské. Ne každý je schopen se naučit dokonalosti a svým umem dokázat věci hodné bohů, ale někomu se to občas povede a stane se Pánem zlodějů, skutečným mistrem ve svém oboru.
Je známo, že před tisíci lety, když vládli na Anntaru draci, bylo umění zlodějské velmi pokročilé a draci měli svoje speciální finty a fígle jak okrádat ostatní draky a arianty. Spousta z těchto fint není použitelná pro elfy,trpaslíky,lidi a mladší rasy. Ale dala základy pro jejich vlastní finty. Většina těch všeobecně známých i těch méně známých zlodějských fint ovšem nemá původ v dávné minulosti. Z dračích,ariánských a snad i předchozích ras, které nejsou známy, se nám dochovali vcelku dost fint a schopností. V jedné obrovské knihovně která patřila Arianům, nesmím prozradit místo, sem objevil spoustu věcí.
Ariani jsou rasa, která vládla Anntaru dříve než byli na výsluní draci. Jsou velmi podobní lidem.Jsou 190 coulů vysocí,mají dvě nohy avšak mají místo rukou křídla.Jejich pokožka jest šedá a velmi odolná.Jejich inteligence je nesmírná a to je nejspíše stálo i vládu nad Anntarem, ale to je v knize Historie Anntaru. Faktem je že nám ponechali spoustu převážně psychických schopností a fint. Ovšem draci nám zanechali také výborné finty spíše fyzického rázu. Nyní jim pár vypíši a o ostatních napíši později další knihu.
Začnu těmi primitivnějšími, i když pro většinu zlodějů mystickými schopnostmi. V cechách je nazývají schopnosti mistrů. Dám vám podrobný návod jak se těmto schopnostem jednodušeji naučit a jak je dále rozvíjet na mistrovskou úroveň.
Schopnosti mistrů:
Pomocník
Podmínkou pro komunikaci se svým pomocníkem jest mít svého pomocníka od mládí a musíte mít velký charismat, aby jste dokázali co nejlépe a nejjednodušeji sním komunikovat. Spousta zlodějských mistrů vás vodí za nos a dávají vám rady, které účinkují pomalu, aby z vás mohly dlouho tahat peníze. Nyní se dozvíte jak rozvíjet svou novou schopnost. 1. Nesmíte s ním jednat jako s pánem nýbrž jako s přítelem. 2. Musí on věřit vám i vy věřit jemu. 3. Nesmíte se leknout, když jeho růst bude značně rychlejší, než je normální. Je to způsobeno působením magie, kterou má každá bytost v sobě. Díky tomu že zvířata jí mají méně tak rostou pomaleji. Když se o něj budete starat a budete na něj působit charismaticky, budete na něj působit i vaše větší magie a to mu dá to nejdůležitější. Díky schopnosti zvířat, vycítění magie, bude cítit, že mu i když neúmyslně nebo spíše nekontrolovatelně, dáváte sám sebe a zůstane u vás až do skonání vašeho či jeho.
Proniknutí překážkami
Tato schopnost převážně závisí na zručnosti a inteligenci zloděje. Blbý zloděj později přijde, anebo vůbec nepřijde, jak zneškodnit neznámí mechanismus který mu vadí atp. Zato nezručný může vědět jak na to ale nemusí to už dokázat rukama. A další věc jest časté používání této schopnosti a seznamování se o architekturu či strojírenství. Čím víc zloděj má přehledy o těchto oborech tím větší má šanci pochopit a zneškodnit či projít překážkou.
Stínová podoba
Zde jest základní vlastností vůle. Čím větší vůli zloděj má tím víc se dokáže soustředit a má větší šanci dosáhnout stínové a posléze neviditelné podoby. Opět tj. o tréninku. Nejprve můžete trénovat u sebe v baráku, ale není nic lepšího než trénink v praxy. Ten je nejlepší a vede k nejrychlejší cestě jak se stát mistrem.
Utajení přítomnosti
Nevystopovatelnost zloděje je jednou z jeho základních schopností. Avšak stát se mistrem v tomto oboru dokáže spousta zlodějů. Ale dokázat před mágy skrýt své úmysly to dokáží jen mistři.Ty není schopen vystopovat skoro nikdy jen mistrům theurgům a mágům se to může pomoci ale ti se nezabývají pátráním po nějakém zlodějíčkovy který během půl hodiny ukradl královské koruny i posvátný meč od trpaslíků. Nebo snad ano?
Vše co potřebujete je vůle a obratnost. Tyto atributy vám mnohonásobně pomohou stát se mistrem v tomto oboru. A samozřejmě jako vždy praxe.
Vnitřní hodiny
Tato schopnost je pro mistry nepostradatelnou. Je ovšem velmi těžké se jí i s mojí pomocí. Inteligence je samozřejmě velmi důležitá, avšak v tomto případě je mnohem důležitější vnitřní intuice zloděje. Tato intuice je velice ovlivněna dalšími schopnosti zloděje. Jsou to tyto schopnosti: Bleskové reakce, Periferní vidění, šestý smysl, zdokonalené smysly řeč těla, akrobacie a útěk. Všechny tyto schopnosti ovlivňují zloděje natolik, že se mu musí stát běžnou rutinou. Poté je jeho intuice obrovská a spojení s inteligencí a charismatem, který je potřebný na spoustu věcí, je schopen přesně propočítaných zlodějských výkonů tak aby si ho nikdo nevšiml. Praxe a pečlivá příprava před obrovským lupem velmi napomáhá ke zdařilému lupu.
Toto byl výčet relativně jednodušších zlodějských schopností, které vymysleli humanoidi a sou také lepší pro jejich chápání i tělesné proporce. Dračí či ariánské finty a schopnosti jsou víc nepochopitelné a pro humanoidské tělo mnohem těžší. Ale jejich ovládnutí a poté používání vám dá přídomek božský či nedostižitelný a spoustu dalších. Chcete je vidět? Tak si najděte druhý díl této knihy. Dám vám jedinou radu. Nachází se na souostroví, na němž se kdysi a možná stále, rozléhá království Atlantis. Je blízko království věčných neboli Eleanorského království na dalekém severu Anntaru.
Zatím trénujte jednodušší finty a schopnosti. Finty jsou na konci knihy v dodatcích.
Finty:
Poslední rána:
Převaha: +5
Akrobacie III
Obr +10
Vel soupeře +-3
Sil +9
Tato finta je velmi smrtelná pro nepřítele a mnohdy po jejím provedení nepřítel padá neschopen pokračování v boji. Z ničeho nic se vymrštíte, jednou rukou se chytíte soupeře za rameno a plynule přejdete do stojky. Budete v ní pokračovat a dokončíte přemet.Toto je velmi jednoduché pro průměrného zloděje.Ale vylepšením finty jest bodnutí soupeře druhou(volnou) rukou do oblasti krční páteře.Zde se může vyskytnout mnoho komplikací.Jestli bude mít kovové brnění máta UČ -10 pokud se vám útok povede zasáhli jste místo na krku kde není brnění tudíž si nepočítá ochranu zbroje. Pokud má koženou zbroj, kterou můžete JEDNODUŠŠE probodnout (dračí zbroj je kožená a nejde probodnout atp.) tak máte, UČ -4, ale oběť si počítá ochranu zbroje. Oběť se také nemůže účinně bránit, protože se to počítá jako zákeřný útok zezadu tudíž OČ-6 a vaše ZZ +2 a navýšení dle schopnosti zákeřné útoky. Tato finta jde použít na jednoho soupeře jen jedenkrát.
(jinak vše v pravidlech zůstává jen podrobnosti jak házet a kdy new lvl má PJ)
Dasty